Az első boldogságóránkon babzsákok segítségével Fogd meg, add át! játékot játszottunk. Ez a játék figyelmet fejleszt és megtanít arra, hogy figyeljünk társainkra, egymásra. Ezután képeket vetítettem ki nekik családhoz, iskolához, szabadidőhöz, sporthoz kapcsolódóan és megbeszéltük, hogy a képeken látható emberek honnan ismerhetik egymást. Beszélgettünk még, hogy ők milyen csoportokhoz tartoznak, hogy érzik ott magukat, társakhoz, családtagokhoz, felnőttekhez való viszonyaikról. Megnéztük a gyerekekkel a Mindenki című filmet, ami szerintem a közösség erejéről, összetartásáról is szól. A gyerekek jól megfogalmazták a film mondanivalóját. A következő órán meghallgattuk a hónap dalát és megnéztük a videókat (Halraj, Seregélyek tánca, Darvak, ludak repülése), majd elkészítettük a repülő madarat, amit aztán az udvaron közösen mozogva ki is próbáltunk. A madárreptetést követően egy hatalmas levélkupacot hordtunk össze közösen, majd mindenki belefeküdhetett, végül levélcsatával zártuk a délutánt. A következő alkalmat a barátságnak szenteltük, összegyűjtöttük, hogy mitől működik jól egy barátság, majd párválasztás után a tenyerükbe írtuk a számukra legfontosabb gondolatot. Megnéztük még Agócs Írisz Kicsi, nagy műve nyomán készült árnyjátékot, mely egy történet arról, hogy kicsinek vagy nagynak jó-e lenni és két nagyon is különböző személy (elefánt, veréb) barátságáról szól. Megbeszéltük, hogy miért jó, ha egy közösségben különböző gyerekek vannak. Ki miben jó, miben szorul esetleg segítségre. Ebben a hónapban is kapcsolódtunk az irodalom órákhoz. Elolvastam a gyerekeknek A róka és a farkas a lakodalomban című mesét, melyet a szokásos módon feldolgoztuk a mesefüzetbe és beszélgettünk arról, hogy mi nem tetszett a róka viselkedésében, hogy csinálták volna másképp, hogy voltak-e már olyan helyzetben, amikor nem azt kapták egy baráttól, amit vártak, és mit tehetünk azért, hogy a kapcsolataink jól működjenek?

Kadaravek Judit